Lijstjes, lijstjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Matthijs Lauwaars - WaarBenJij.nu Lijstjes, lijstjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Matthijs Lauwaars - WaarBenJij.nu

Lijstjes, lijstjes

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

29 Oktober 2015 | Nederland, Amsterdam

Ja hoooooooooor, we gaan weer! Je moet doen wat je leuk vindt, toch? Ik heb inmiddels nog steeds geen hond, haard en huisvrouw, dus wat let me?!

Het is eind oktober en de blaadjes vallen van de bomen. Wandelend door Baarn - het Groene Graf, maar nu eerder het Oranje Graf - ben ik al meerdere malen bijna op den muil gevlogen door de gebladerde neerslag in combinatie met leren zolen. Het is een teken dat de winter weer met rasse schreden vanuit zijn zomerverblijf onze kant op druist. Vadertje tijd heeft aan de klok gedraaid en ineens gaan duizenden mensen wintersportvakanties boeken. Ik ben daarentegen al sinds juni in touw met allerhande voorbereidingen.

Ach ja, een tijdje aan de gang. Lees gerust het verhaal van mijn vorige avontuur terug, waar de voorbereidingen keurig netjes opgesomd zijn door de toenmalig 26-jarige ik. Uiteraard zijn er een aantal dingen gewijzigd, er zijn immers ook alweer 2 jaar gepasseerd. Ik ben nu, om toch noch maar lekker op te sommen;
- een niveau hoger opgeleid
- na komende weekend EHBO gecertificeerd
- na komende weekend EHBBO gecertificeerd
- in opleiding tot skitrainer/-coach (wedstrijdskiën)
Er zit nog veel meer in het vat, ik zal;
- eind november 3 dagen training genieten voor het volgende opleidingsniveau
- eind november de Eignungsprüfung halen voor Staatlich Telemarkinstructor
- begin december een week cursus krijgen in sneeuw-/lawinekunde in Ischgl
- begin januari mijn Telemark Anwärter halen (dit geldt ook als Eignungsprüfung)
- half februari in Wenen aan de BSPA de theoriemodule voor Telemarkinstructor volgen
- begin april mijn Staatlich Telemarkinstructor halen
- eind april een afrondende stage lopen voor skitrainer/-coach
Buiten dat heb ik nog andere nieuwtjes, ik heb;
- meer ski's (nieuwe telemarklatten en tourski's)
- meer schoenen (nu ook tourschoenen)
- race materiaal (scheendekkers, boksbeugels)
- nieuwe handschoenen (eindelijk warme handen?)
- Superfeet zooltjes in alle schoenen (eindelijk warme voeten?)
- mijn 'oude' ski's nooit meer gewaxt (...k*t)
- een andere Subaru, dit keer een Impreza 2.0 GT Turbo 555 AWD
- geen auto met 555pk, maar 220pk
Ik hoor je denken, wat heeft die kerel dingen mooi op een rijtje. Nou, inderdaad ja! :-)

Wat niet gewijzigd is, en ja ik zeg dit met gepaste blijdschap, is mijn huisgenoot in Lenzerheide. Manuel zit (nog steeds) in ons appartement van toen en woont full-time in Lenzerheide. Hij bekostigt zijn bestaan in de zomer in het timmermansgilde en in de winter is hij de chef van de Iglo. De Iglo zullen mijn trouwe fans nog wel kennen als de waterput waaruit het wild drinkt na een dag noeste arbeid op den berg.
Wij zullen worden vergezeld door een tweetal hindes vanuit het Zwitserse, ik noem ze voor het gemak Elena1 en Elena2 (eentje heet Elena, de andere dus nu ook). Elena1 werkt in Hotel Kurhaus, waarschijnlijk in de Gastro, wat garant staat voor zo nu en dan een wat minder grote rekening in de Cinema, Steinbock en/of Lounge. Elena1 ziet er daarbij ook nog eens goed uit, dus ik heb Manuel gecomplimenteerd met deze vondst. Elena2 komt alleen 'naar boven' in de weekeinden en gaat zich volgens mij ook bedruipen in het Kurhaus met gastronomische hoogstandjes.

Waar het eigenlijk allemaal om draait, het lesgeven, is grotendeels ongewijzigd gebleven. Met open armen werd ik verwelkomd en het contract lag niet lang erna op de mat. Ik ga het hogere segment bedienen, waar ik vorige keer middelhoog zat. Ook gaan ze het Kanton laten beoordelen of ik met mijn december-cursus een vergunning kan krijgen om freeride tochten te leiden; ik had het niet verwacht, maar lijkt me rete gaaf! De verhuur zal ik niet meer zien, maar ik heb me nog wel aangeboden voor in de werkplaats. Ook onder het mom van dat ik dan misschien m'n materiaal kan verzorgen.

Nog minder dan een maand, de tijd gaat hard. Alles opdoeken in Amsterdam, inpakken en wegwezen. Ik meld mij weer als ik wat beleefd heb, nu is het enkel gebrabbel van achter een laptop in Amsterdam.

De berggeit is terug!!
x


  • 29 Oktober 2015 - 19:19

    Leo:

    Matthijs, wij kijken zeer uit naar jouw beeldende en leuk geschreven logboek. Succes op de "sneeuwladder" van expertise en kwalificaties. Wij komen drie weekjes meegenieten. Mam & Pap

  • 02 November 2015 - 18:11

    Derhalve:

    Waar ben ik nou? Heb je helemaal niks van me geleerd afgelopen jaar...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Matthijs

Het pak verruilen voor een ski- en zeilpak, living the good life!

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 12072

Voorgaande reizen:

23 November 2015 - 07 Mei 2016

Lenzerheide, Zwitserland, 2015/2016

01 December 2013 - 30 April 2014

Lenzerheide, Zwitserland, 2013/2014

Landen bezocht: