Voorbereidingen - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Matthijs Lauwaars - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Matthijs Lauwaars - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

26 November 2013 | Nederland, Maassluis

Het aftellen kan tegen deze tijd wel op één hand beginnen. Komende zondag begint het grote avontuur met een reis van ruwweg 1000km naar het Zwitserse Lenzerheide in Kanton Graubünden. Dichtbij Oostenrijk, maar toch heel anders.. Voor mij de 'oorsprong' van de wintersport, ongeveer 24jaar geleden!

De afgelopen tijd is er een heleboel gebeurd, waarbij het niet alleen is gebleven bij het regelen van onderdak. Ook zaken zoals ziektekostenverzekering, bankrekening, verblijfsvergunning e.d. moeten allemaal goed voorbereid zijn.

Maar goed, het onderdak was toch wel een beetje het huzarenstukje van het regelwerk. 6-pers. appartement met z'n vieren, volledig gemeubileerd en voorzien van in-house zwembad en wellness. Ergens achter die laatste koe links denk je, maar guess again, de achterdeur van het winkelcentrum kunnen we bekogelen met sneeuwballen vanaf het balkon. Het centrum is een paar keer bergop struikelen en de skischool + liften zijn 1 halte met de sportbus.
Als huisgenoten heb ik 1 Nederlandse in de vorm van Geraldine, zusje van een hockeymaat, en 2 Duitsers die luisteren naar Melanie en Manuel. Nooit gezien, ken ze eigenlijk nog steeds niet, maar dat loopt allemaal wel los.

De overige zaken zijn zoals gezegd ook niet onbelangrijk, een korte opsomming van de regelzaken:
- NSL12 + Anwärter halen
- Ziektekostenverzekering
- Bankrekening lokaal
- Telefoonabonnement NL
- Verblijfsvergunning
- Kantonale skipas
- Kleine beurt auto (olie/koelvl./ruitenw./luchtfilter)
- Auto import ja/nee
- Welke huisraad moet mee?
- Nieuwe ski's
- Nieuwe helm + bril
- Nieuwe wanten
- Dakdragers auto
- Winterbanden auto
- Sleepkabel/startkabels
- Vignet
- Verdiepen in Zwitserse regeltjes (www.ch.ch)
Geen voltijdbaan, maar stiekem slokt het allemaal wel een boel tijd op. Het voordeel is dat ik 2 maanden de tijd heb gehad om alles rustig en goed te regelen, zonder dat het heel erg kriebelde moet ik zeggen. Nu we qua aftellen de dubbele cijfers al ver achter ons hebben, is het toch wel een beetje spannend en zeker leuk!

Zondagochtend vroeg vertrekt de bepakte Subaru Justy AWD naar de besneeuwde Lenzerheide. We hopen dan 's avonds, met de eerste plons in het zwembad onder het genot van wat 'gutes Bayerisches Bier mit Wurscht und Käse' van Manuel, de winter in te kunnen luiden.

5, 4, 3, 2, 1, Go!

• 26 November 2013 - 15:11

Je Broah:

hou die slaapbank maar uitgeklapt.

netjes geschreven, alleen deze zin klopt niet helemaal:

"Voah méhn de oahspgong van de wintahspog"

• 26 November 2013 - 15:36

Franka:

Fijn dat het gelukt is met het onderdak. Succes met de Justy, maar ik heb alle vertrouwen in de Japanse makelij. Ik hou je in de gaten. :-)

• 26 November 2013 - 16:04

Pieter!:

Nice te lezen dat je onderdak toch nog gelukt is! Succes met de reis en lessen aldaar! Zal je blijven volgen!

• 29 November 2013 - 14:16

Wouterrrr:

Mattie, ik vind dat je dat Bayerische biertje moet laten staan en een mooi glas lokale Naturtrup moet bestellen.

By the way; kijk je uit voor die Duiter die zich Manolo laat noemen.... Contradictio in terminis.

Gute vaart.

WL